Friday, June 01, 2012

Don't You Know How Detest Am I ?


 
Korang nak tahu apa yang aku bencikan sangat ? Ni, ada sorang mamat ni . Meyampah betul aku . Aku memang laa boleh dianggap rapat ngan dia sebelum ni . Just kawan , okay ! Tapi kebelakangan ni , aku jadi menyampah betul ngan dia . Baru aku tahu yang dia ni bukan jenis yang berlapang dada . Senang cerita , jenis yang tak open-minded sikit kalau orang bagi nasihat .

   Haa ! Macam ni ceritanya . Aku chat ngan dia dua hari lepas (rasanya) , dia minta birthday present ngan aku. Aku pun cakap laa tak boleh, nanti KP marah. Aku gurau je. And then, dia cakap 'KP tak layan mana 'tino', dia kisahkan ceramah dia je' . Yang aku bengangnya , the word 'tino'. Tak ke kasar bunyinya ? Pastu aku tanya ' benci KP eh? ' and then dia reply ' tak benci, just sakit hati. KP bajet juruh '. Okay ! Dalam kes ni aku bukannya nak bela KP. Orang buat baik pun dia cakap orang tu bajet. Dah nama pulak KP, mestilah baik dan menjadi contoh untuk orang lain. Kau benak ke, ha ?!

   Aku agak dia kena ceramah free. Memang betul pun andaian aku. Dah kau buat salah, memang laa orang tegur. Tak boleh terima hakikat? Booooo! Then, dia cakap 'suka hati awak la nak cakap apa. Ya lah, KP baik, juruh, pandai'. Kau merajuk? Ada aku kesah? Ha'ah, memang dia baik, pandai. Chat kitaorang berterusan though. Dia tanya 'tak gi outing ngan bf ke?' , aku jawab ' mana ade, lagipun haram.' Pastu, dia mengalah and perli aku 'tahun depan jadi naqibat laa.' Sibuk je dia.

   Tiba time dia undur diri. Dia bagi salam camni 'semekkom'. Aku pun tegur takde makna bagi salam camni. Pastu dia pun bagi salam panjang-2 yang sampai 'wabarakatuh' . Okay, aku perasan dia perli aku. Dia panggil aku ustazah then. Menyampah betul ! Bukan apa, kiranya ustazh je laa yang perlu tegur? Bukan ke sebagai umat Islam sememangnya perlu menegur antara satu sama lain ? Huh ! Narrow-minded -,-

No comments:

Post a Comment

Leave a pleasure comment